KIRSTEN TRØLLUND BOYE

Specialist i kreativ pædagogik og kunstformidling

Send en uforpligtende forespørgsel

Vi svarer inden for 24 timer
Kirsten Trøllund Boye går forrest i udviklingen af børn og unges kreative kompetencer gennem videns- og erfaringsbaseret kreativ, kunstnerisk og innovativ pædagogik og didaktik.

Kirsten Trøllund Boyes kernekompetence er skæve og utraditionelle idéer, samt gennem et stort erfaringsgrundlag, at facilitere kreative processer, der er aktuelle og tilpasset målgruppens nærmeste udviklingszone. Med den Kreative kompetence som omdrejningspunkt, fokuserer Kirsten på evnen til at tænke nye tanker og omsætte disse kreative tanker i praktiske handlinger eller gennem æstetiske udtryk. 

Kirsten har stor erfaring i at indgå i undervisningssammenhænge eller i institutioner sammen med børn, såvel som i, at afholde kurser for pædagoger og andet relevant fagpersonale, i at udtrykke sine kreative tanker gennem fysisk materiale.

Trænger jeres firma til at lege og kaste sig ud i at få de skøre idéer, så er Kirsten Trøllund Boye endvidere erfaren inden for teambuilding og personaledage, hvor en organisation gennem leg og samarbejde, lærer forskellige metoder til, hvordan man får kreative idéer og giver slip på hæmningerne - send en forespørgsel for mere information om teambuilding. 

 

Foredrag

Send forespørgsel

Workshop: Hvad er et godt menneske?

Workshoppen starter med en dialog med børnene om, hvad de synes er et godt menneske. Her efter skal børnene gruppevis finde på historier om, hvad et godt menneske er for dem. De bruger udklædningstøj, som jeg har med. Når de har fundet på en historie fotograferer jeg dem som dokumentation og herefter skal de finde på en ny historie. Efter workshoppen fremkalder jeg billederne, og børnene får dem med hjem til deres forældre. På den måde fortsætter dialogen om det gode menneske hjemme hos børnene også.

Workshoppen er særlig oplagt til brug i konfirmand- eller mini-konfirmand-undervisningen.

Målgruppe: 8-18 år.

Send forespørgsel

Workshop: Som en pige

Hvad betyder det at være en pige? Er det at have et biologisk køn? En særlig måde at opføre sig på, specielle egenskaber, eller er det egentlig det samme som at være dreng?

I denne workshop skal vi undersøge sammen, hvad det betyder at være en pige. Det arbejder vi med ud fra originale kunstværker og ved at iscenesætte os selv. Børnene skal fotografere sig selv som forskellige slags piger. Workshoppen ender ud i en udstilling af børnenes fotografier.

Temaet kan også ændres til at handle om at være ung, sund, sej eller noget helt andet. På den måde er det også muligt at få drengene med.

Målgruppe: 8-15 år.

Send forespørgsel

Workshop: Fantasi-tegninger

I denne workshop er det lige meget, om man er god til at tegne, så det ligner. Det allervigtigste er at bruge sin fantasi til at forestille sig ting, der er vildt skøre og helt anderledes end normalt. De fantasifulde tegninger kan tage udgangspunkt i et emne, som I arbejder med. Hvis I fx skal holde en sommerfest på skolen, kan tegningerne handle om sommer, og de fantasifulde fortællinger kan stikke af herfra. Jeg kan også vælge et tema med tanke på, hvad målgruppen bliver motiveret af. Jeg står for at lave et oplæg for børnene og guider med kreative benspænd.

Målgruppe: 5-15 år.

Send forespørgsel

Workshop: Det Mobile Museum

Jeg kører ud til jer med min mobile kunstsamling og formidler først originale kunstværker. Deltagerne udvikler deres evne til at beskrive og analysere billeder, skulpturer og en installation med fokus på sanser og deres egen kunstoplevelse. Efter formidlingen skal deltagerne arbejde praktisk med et tema fra kunstformidlingen. På den måde skaber jeg en sammenhæng mellem at opleve kunst og at skabe kunst.

Målgruppe: 6-16 år.

Send forespørgsel

Personalekursus: Styrk børns kreative kompetencer

Oplever I også, at det kan være svært at finde på nye kreative aktiviteter at lave i institutionen, fritidsordningen eller klubben? Tiden er knap, og det bliver ofte de samme ting, som I ender med at lave. I vil egentlig gerne finde på nye ting men savner inspiration og nye, skæve ideer.

Gennem kurset får I:
redskaber til at planlægge, afholde og evaluere kreative aktiviteter, der er målrettede jeres børnegruppe.
inspiration til forskellige kreative aktiviteter, der udvikler børnenes evne til at tænke nyt.
refleksioner over hvilke former for kreativitet, som jeres børnegruppe har behov for at udvikle og hvorfor.

Klub 8520 har haft fornøjelsen af at blive undervist af Kirsten
både børn og personale.
Børnene har lært:
At kreativitet kan opstå alle steder.
At proces godt kan være vigtigere end produkt.
At der ikke er noget der er rigtigt eller forkert i den kreative proces.
At bryde egne regler og rammer i den kreative proces.
Personalet har lært:
At lave mindre kreative projekter.
At deltage aktivt som voksen.
At fokusere mere på proces end produkt og præmie.
At flytte kreativitet ud i hele klubben.
(Kirsten Ritz, Klub 8520)

Send forespørgsel

Personalekursus: Tegning som en indgang til barnets verden

Når barnet tegner, kan det udtrykke ting, der kan være svære at udtrykke med ord. Derfor kan man som pædagog bruge tegning til at få en større forståelse for det enkelte barn og som genstand for dialog. Men hvordan spørger man ind til barnets tegning på en god måde? Og hvad gør man, hvis barnet slet ikke gider tegne?

Gennem kurset får I:

  • viden om hvorfor børn tegner som de gør.
  • inspiration til hvordan I kan bruge tegning som et pædagogisk redskab.
  • ideer til at få de børn, der ikke vil tegning, i gang med at tegne på alternative måder.

Det var rigtig godt at få så mange konkrete ideer til, hvordan vi kan tegne med børnene på nye måder. Oplægget var let forståeligt og inspirerende, så nogen allerede samme dag gik ud og satte tegneaktiviteter i gang. Øvelserne gav nogle gode opmærksomheder på, hvordan vi kan være mere åbne i dialogen med børnene om deres tegninger. Det var spændende at reflektere over, hvor let vi kan komme til at tolke på det, vi ser, i stedet for at være nysgerrige på børnenes tanker. (Pædagogerne i Børnehusene Kokkedal)

Tak for et godt samarbejde omkring dit foredrag ”Grib Samtidskunsten” her på museet. Måden hvorpå du koblede vores aktuelle særudstilling med dine egne erfaringer og ideer til konkrete projekter på skoler og i institutioner fungerede rigtig fint."
Anne Mette Høncke, formidlingsudvikler for børn og unge på ARoS
Vi havde fornøjelsen af at have Det Mobile Museum ude for at gennemføre et forløb om kunst. Kirsten Boyes måde at gå til børnene var engagerende og inspirerede børnene til at gå undervisningen på en fantasifuld og positiv måde."
Jon Jakobsen, folkeskolelærer på Elsted Skole
Man kunne virkelig mærke, at Kirsten er en ildsjæl, der brænder for børns kreative udvikling. Det forløb der blev gennemført var velforberedt og efterlod nogle berigede og glade børn."
Jon Jakobsen, folkeskolelærer på Elsted Skole
-->