BY RUM SKOLE

BY RUM SKOLE styrker børn og unges naturfaglige og demokratiske dannelse gennem landskabsarkitektur

Send en uforpligtende forespørgsel

Vi svarer inden for 24 timer
BY RUM SKOLE er en registreret socialøkonomisk undervisningsvirksomhed, der udvikler og faciliterer praksisnære forløb, hvor børn og unge introduceres til design, naturvidenskab og håndværk. Forløbene har landskabsarkitektur som omdrejningspunkt og resulterer i en fysisk forandring i et udeområde på skolen, fritidshjemmet eller et andet sted i byen. Vores forløb giver børn og unge mulighed for mestring og giver succesoplevelser, når udeområder står færdige til brug.

Vi yder rådgivning i forbindelse med udvikling af projekter med fokus på at få flere børn og unge inddraget i transformationen af udemiljøer. Det kan ske gennem workshops, kurser, udvikling af politikker, analyse og dokumentation af indsatser, udarbejdelse af fondsansøgninger.

Vi har arbejdet med mere end 4000 børn og unge og har en lang række erfaringer fra projekter som blandt andet BY RUM LABORATORIET og Udetid for Alle.

Foredrag

Send forespørgsel

Analyse af egne udearealer

Med fokus på områdets udearealer, tilbyder vi en analyse af de eksisterende forhold. Analysen vil foregå på vandretur med personalet og udformes til et oplæg for deltagerne. Her vil vi give forslag til, hvordan personalet kan skabe nye praksisnære fysiske forandringer i samarbejde med de børn og unge som bruger udearealerne.

Send forespørgsel

Workshop for pædagoger med fokus på brugen af egne udearealer

Til denne workshop tilbyder vi en række aktiviteter for pædagoger og lærere med fokus på børns inddragelse i institutionens og områdets udearealer. Deltagerne afprøver små enkle værksteds- og naturaktiviteter klar til brug, og får inspirationsmateriale til efterfølgende arbejde med udeliv og landskab.

I samarbejde med de ansatte vil vi udvikle stedsspecifikke aktiviteter.

Send forespørgsel

Foredrag “Naturfaglig og demokratisk dannelse gennem landskabsarkitektur” 

I dette foredrag vil vi inspirere og give konkrete værktøjer til, hvordan man skaber mere udetid i undervisningen og fritiden.

Foredraget handler om den naturfaglige og demokratiske dannelse gennem designprocesser med fokus på landskabsarkitektur, samt inddragelse af børn og unge i praksisnære projektforløb.

Vi valgte at tage fat i BY RUM SKOLE, fordi de har gode erfaringer med at få børnene involveret allerede tidligt i processen."
Ninna Schøller Larsen, projektleder fra Det Bæredygtige Forsamlingshus på Frederiksberg
Jeg har også mødt BY RUM LABORATORIET i skoleregi og der var det også spændende, fordi de har en anden indgangsvinkel til undervisningen end skolelærere har."
Søs, pædagog på Emdrup Søgård
Det er fedt, at det vi bygger, skal bruges i virkeligheden."
Peter, Gymnasieelev Falkonergårdens Gymnasium
Personalet får jo mulighed for at involvere sig i et nyt projekt. De får mere ejerskab ved at være med til at ændre nogle ting i selve området udenfor. Det styrker vores fællesskab."
Yusuf, leder og pædagog i Kantorparkens Ungdomsklub
-->