SOFIE AMALIE HEDEGAARD
Pædagog, certificeret ADHD-coach, ADHD-massageterapeut og stifter af ADHDplaneten
SOFIE AMALIE HEDEGAARD
Pædagog, certificeret ADHD-coach, ADHD-massageterapeut og stifter af ADHDplanetenFlere børn i danske dagtilbud og skoler får i dag en ADHD-diagnose eller udviser ADHD-lignende adfærd - og mange pædagoger og lærere oplever, at de ikke føler sig fagligt rustet til opgaven. Min egen undersøgelse viser, at denne udvikling samtidig belaster det psykiske arbejdsmiljø markant.
Mit navn er Sofie Amalie Hedegaard. Jeg er uddannet pædagog, certificeret ADHD-coach, ADHD-massageterapeut og stifter af ADHDplaneten. Jeg driver en klinik i Lægehuset Kirkedammen i Aarhus C, hvor jeg arbejder med ADHD-vejledning og ADHD-massageterapi.
Min faglighed kombinerer pædagogik, neurofaglig forståelse og kropslig regulering - en tilgang, som giver både børn og fagprofessionelle et roligere, mere bæredygtigt fundament.
Jeg brænder ikke kun for børnene, men også for de voksne omkring dem. For når pædagoger og lærere får reel forståelse og konkrete strategier, ændrer det ikke bare hverdagen for barnet - det ændrer også de pædagogernes og lærernes trivsel, tryghed og arbejdsglæde.
Foredrag
Hvad jeg tilbyder
Jeg holder oplæg for både dagtilbud og skoler, hvor målet er at give viden, værktøjer og handlekraft - ikke bare inspiration, men reel forandring i praksis.
Mit oplæg har tre tydelige formål:
1. At skabe en dybere, praksisnær forståelse af ADHD
Jeg gør kompleks viden tilgængelig og brugbar. Deltagerne får en klar forståelse af ADHD. Faglighed og personlige erfaringer kobles, så forståelsen bliver konkret og relevant.
2. At give konkrete redskaber, der virker i hverdagen
Fokus er på realistiske greb, som kan implementeres med det samme.
Værktøjerne styrker både børn og personale - og skaber mere overskuelige lærings- og omsorgsrum.
3. At styrke fagprofessionelles trivsel og arbejdsmiljø
Når man forstår barnet bedre, bliver hverdagen mere overskuelig, håndterbar og meningsfuld.
Målet er, at alle går derfra med en følelse af faglig styrke og en klart større forståelse af ADHD.
Praktisk info
- Varighed: 1 time og 20 minutter
- Heraf 20 minutter til en praksisnær øvelse, hvor deltagerne arbejder direkte med personlig refleksion. Refleksion over egen adfærd gør os bevidste og kan forbedre vores pædagogiske arbejde.
- Målgruppe: Dagtilbud, skoler, SFO/klub, forvaltning, PPR, personalegrupper og ledelsesteams.


