Af Ulla Fenn
Ved brug af metoden Marte meo lærte og erfarede jeg, at nogle mennesker lærer bedst gennem det visuelle, fordi de har en præference for at modtage og bearbejde information gennem billede...
Brug tuschen som redskab i konflikter: Har du børn, der er i konflikt, kan du understøtte dialogen ved at tegne med børnene og få dem til at sætte ord på deres følelser, for eksempel ved at tegne en s...
Af Ianneia Meldgaard, cand. mag og forfatter. Tidligere seminarielektor på pædagogseminariet i Aalborg, i dag selvstændig konsulent i www.anerkendendekommunikation.dk
Anerkendende kommunikation er et...
Af Marie Lørring Dahl, visuel udviklingsagent hos udviklingsrum.dk
Vi vil gerne have vores egen læreplansblomst. Den skal vise, hvad der kendetegner vores børnehave, altså hvad der er helt særligt fo...
Nu er det jo slet ikke sådan, at alle børnehaveansatte har et medfødt talent for anerkendelse og dybere indsigt i metakommunikative processer. Sagt på den pæne måde er nogle sågar kun lidt udviklingsf...
”Hvor er du dygtig!”
Kan man være dygtig til at spise? Eller handler det om en oplevelse? Børn forstår udmærket, at hvis sidemanden, som har spist sin mad op, er dygtig, så er man selv, hvis man ikke ...